Adverteren op social media wordt steeds populairder. Zo zijn de verwachtingen dat adverteren op Twitter in 2014 het magische getal van 1 mijard dollar zal overtreffen (Bron: Bloomberg.com) en groeien de inkomsten voor Facebook uit hun advertentieplatform elk jaar gestaag met 41% (Bron: CBSNews.com). Vooral het mobiele adverteer platform van Facebook ziet haar aandeel van de totale advertentie inkomsten sterk groeien. Zo maakte dit in het 2e kwartaal 2012 nog slechts 14% van de totale advertentie inkomsten uit en het 3e kwartaal van 2012 was dit al gestegen naar 23% (Bron: Forbes.com).
Gericht Adverteren Op Facebook
Facebook heeft een prachtig advertentie systeem waarmee het mogelijk is om zeer gericht adverteren. Zo is het mogelijk om je doelgroep te bepalen op basis van:
- Geslacht
- Leeftijd
- Interesse gebieden
- Geografie
- Burgelijke staat
- Opleiding
- Taal
- Optioneel op mensen die verbonden zijn met je bedrijvenpagina, hun vrienden en/of vrienden van vrienden.
Op deze manier kun je dus heel specifiek bepalen aan wie je je advertentie wilt laten zien. Een bloemist uit Groningen zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om haar advertenties alleen te laten zien aan hoogopgeleide vrouwen tussen de 30 en 70 jaar, woonachtend in Groningen, fan van de bloemencorso Facebook pagina en sinds een half jaar verloofd en Nederlands sprekend. Dit is slechts een globaal voorbeeld om aan te geven hoe ver je kunt gaan met het targeten van je advertentie, erg interessant dus want de kosten per klik liggen veel lager dan bij bijvoorbeeld Adwords adverteren.
Onze Testcase Voor Een Klant In De Reisbranche
Voor een klant van ons in de reisbranche en in bezit van een boutique hotel in Portugal hebben we een advertentie campagne opgezet. Ondanks dat deze klant zich in een onbekend gebied en in een zeer kleine plaats bevindt in de bergen van Portugal en dus erg onbekend is zijn de resultaten in korte tijd al zeer goed te noemen. Om de stijging te behouden is het van belang om de resultaten van meerdere advertentie teksten en doelgroepen met elkaar te vergelijken. Het is dan ook zaak om zo veel mogelijk goede advertentie teksten te schrijven en daarnaast de advertenties steeds op een andere niche doelgroep te richten. Alleen dan kom je te weten wat het beste werkt en wat de laagste kosten per click zijn en wat de conversie is die behaald wordt met die advertentie. Het gaat uiteraard niet alleen om een lage cost per click maar ook om een hoge conversie. Het is daarom zeker de moeite waard om hoger te bieden op zoekwoorden die beter converteren.
Facebook Adverteren Consult Aanvragen
Wilt u ook adverteren op Facebook en heeft u hulp nodig bij het opzetten van een Facebook advertentie campagne? Wij helpen u graag op weg en kunnen voor u de basis opzetten en daarna via screenshots en telefonisch consult (of per Skype) u uitleggen hoe u zelf de advertentie kunt bijhouden en verder optimaliseren. Uiteraard kunt u dit ook volledig uit handen geven en ons de advertentie campagne verder laten optimaliseren. Echter wanneer u niet het budget heeft om de hele campagne uit handen te geven dan helpen wij u graag op weg. Wij zullen dan de instellingen die u het beste kunt hebben laten zien aan de hand van screenshots en via een consult via Skype kunnen wij in 1 uur uitleggen hoe u dit daarna zelf kunt instellen en verder optimaliseren. Wij schrijven dan converterende advertentie teksten die een zo hoog mogelijk click through rate opleveren en stellen de doelgroep gericht in. De totale kosten voor dit traject zijn €250,- ex. BTW. Daarna kunt u voor altijd dit zeer goede advertentie kanaal aanspreken en hier extra verkeer en inkomsten uit generen. Zo kunt u de investering snel terugverdienen wanneer u conversies goed zijn. U kunt een Facebook advertentie consult aanvragen via het contact formulier.
Zie hieronder de resultaten die we binnen twee weken hebben behaald voor deze klant.