Categorie: SEO Nieuws en Tips Zoekmachine Optimalisatie Nieuwsberichten

Google_Knowledge_Graph

Google Knowledge Graph Optimalisatie, Hoe Werkt Dat?

Meer Zoek Verkeer Genereren Met Google Knowledge Graph Optimalisatie

Een paar jaar geleden kwam Google op de markt met de Knowledge Graph. De informatie over mensen, plaatsen, organisaties e.d. wordt met elkaar in verband gebracht en op een kenniskaart vastgelegd. Het voordeel is dat Google zelf naar verbanden zoekt en de gestelde vraag met een kenniskaart beantwoord voorafgaande aan de reguliere zoekresultaten.

Kenniskaart of knowledge graph

De faciliteiten die Google biedt worden samengevat als SERP (Search Engine Results Page). De kenniskaart is slechts één voorbeeld. Dit artikel behandelt de mogelijkheden om de kenniskaart of Knowledge Graph van uw organisatie te optimaliseren. Uitgangspunt zijn de semantische kenmerken van alle objecten. Mensen, voorwerpen, dieren en verder alles wat onderdeel van “Internet of Things” deel kan uitmaken. Door de technieken die toegepast worden is dit een stap voorwaarts in de toepassing van “Kunstmatige Intelligentie” op basis van sleutelwoorden en entiteiten die door de sleutelwoorden gerepresenteerd worden. Het is een verruiming op de simpele vragen die nu al aan Google gesteld kunnen worden. Vragen als “Hoe diep is de Noordzee?” en “Waar kan ik een cursus volgen B1 niveau Engels?”.

Google Knowledge Graph In De Praktijk

Als we nu eens aan Google de voorgaande 2 vragen stellen, hoe komt Google dan aan de gegevens om de Knowledge Graph weer te geven bij de zoekresultaten en waar ik kan ervoor zorgen dat deze info geoptimaliseerd wordt weergegeven?

Google-Knowledge-Graph-Search-Result-Voorbeeld-1
Google Zoekresultaat Op Een Vraag Met Google Knowledge Graph Resultaat Rechts Van De Normale Zoekresultaten.

Voorbeeld 1: Hoe diep is de Noordzee?

Uitwerking:

Het resultaat van deze vraag en de betekenis, het semantische aspect, die daaruit af te leiden is, bestaat uit meerdere delen. Er wordt gesproken over de Noordzee, waarvan Google en bijvoorbeeld Wikipedia weten wat de geografische kenmerken zijn als aangrenzende landen, afmetingen, GPS-gegevens, dieptes, getijdeninformatie. Foto’s van de havensteden aan de Noordzee en de in zee uitkomende rivieren en kanalen. De bronnen waar genoemde informatie te vinden is, bevinden zich op verschillende media op het Internet. De optimalisatie voor de Google-kenniskaart of knowledge graph valt hieruit af te leiden. Er is een noodzaak voor een gestructureerde aanpak waarin alle kenmerken van en informatie over het object Noordzee wordt vastgelegd.

Google-Knowledge-Graph-Search-Result-Voorbeeld-2
Google Zoekresultaat Op Een Vraag ZONDER Google Knowledge Graph Resultaat Rechts Van De Normale Zoekresultaten. Kans Voor Verbetering!

Voorbeeld 2: “Waar kan ik een cursus volgen B1 niveau Engels?”

Uitwerking:

Een cursusaanbieder die wil dat zijn organisatie bij deze vraag via een kenniskaart getoond wordt. Er kan een scenario bedacht worden waarin het gespreksonderwerp “Het volgen van een cursus Engels op B1 Niveau” verder uitgewerkt moet worden. Hij of zij zal zich verdiepen in vragen over huidige niveau, wat is de cursusvorm, locatie en mogelijke bezoekers. Het resultaat is een antwoord op vragen als – Hoeveel kennis kan ik verzamelen? Of – Wat heb ik al verzameld over

  • B1 Niveau Engels
  • Hoe kan de cursus gevolgd worden
  • Waar kan de cursus gevolgd worden
  • Van wie kan ik een dergelijke vraag verwachten

Het geheel aan antwoorden zal hierbij bestaan uit een tekstuele toelichting op de tekst “B1 Niveau Engels”. De wijze waarop de cursus plaatsvindt, dit kan met een video worden weergegeven en de cursusplaats die op op kaarten aangeduid kan worden. Terwijl de doelgroepinformatie afkomstig kan zijn van een website van de Europese Unie. Al deze elementen kunnen samengebracht worden, met als resultaat een kenniskaart of Google Knowledge Graph.

Tools

Met de volgende tools wordt de kenniskaart gerealiseerd.

Wikipedia

Tips voor het schrijven van Wikipedia bijdragen. Geef feitelijke informatie en blijf neutraal. Laat marketing en promotionele informatie achterwege. U kunt Freebase informatie-elementen gebruiken om het artikel te schrijven, gebaseerd op feiten en uw informatie, waarover u iets wil zeggen. U kunt bestaande artikelen gebruiken als inspiratiebron. Het is van belang dat u de Freebase Topic pagina met inhoud en verbindingen vult, zodat een kenniskaart door Google gemaakt wordt met informatie die vindbaar is en geïndexeerd kan worden door Google.

Schema Markup

Schema markup is een taal waarmee zoekmachines de inhoud van uw website beter begrijpen. Zoekopdrachten worden duidelijker in verband gebracht met uw bedrijf en de wijze waarop u de informatie laat afbeelden. Zoekmachines als Bing, Google, Yahoo! en anderen maken gebruik van deze methodiek om uw pagina’s te vinden. De schema’s bestaan uit onderdelen:
tekstuele eigenschappen en eigenschappen van dingen die daardoor beschreven worden.

Referentie

Op de website schema.org worden de diverse schema’s behandeld.

Samenvatting

In dit artikel hebben we u een aantal handreikingen gedaan, waarmee u een begin kunt maken met de toepassing van Google Knowledge Graphs in uw eigen organisatie. Het is beknopt en verre van uitputtend. De websites die u kunt raadplegen voor meer info zijn:

SEO-authority

Feiten Gaan Backlinks Steeds Meer Vervangen Als Google Ranking Signaal!

SEO-authorityGoogle heeft een rapport uitgebracht dat bespreekt hoe pagina’s gerangschikt kunnen worden op feiten in plaats van op links. Als dit gebeurt, zou dat een grote verandering zijn voor de Google zoekmachine, die van oudsher links gebruikt als indicator van relevantie. Sterker nog, het was het PageRank-algoritme dat Google in de eerste plaats zo belangrijk maakte en ervoor zorgde dat het bedrijf concurrenten als Yahoo voorbijstreefde.

Google Ranking Factoren

Vandaag de dag gebruikt Google meer dan 200 signalen om de rang van pagina’s te bepalen, maar links zijn nog steeds een belangrijke factor. Hoe belangrijk is onduidelijk, vooral omdat Google steeds meer content en antwoorden direct als zoekresultaten laat zien en anderzijds omdat dit per branche verschilt qua autoriteit, relevantie en in aantallen backlinks. Ook is het Google algoritme continue in beweging waardoor ook de invloed van de backlinks toe- of afneemt. Natuurlijk betekent het rapport niet dat Google deze ranking strategie ook daadwerkelijk werkelijk geïmplementeerd heeft of dat zal gaan doen. Het bedrijf heeft talloze patenten, die lang niet allemaal in gebruik zijn. Toch suggereert het feit dat Google hier onderzoek naar heeft gedaan, gecombineerd met de al doorgevoerde veranderingen van de zoekmachine, dat dit iets is dat Google in de toekomst zou kunnen gaan gebruiken. De abstract van het rapport is als volgt: De kwaliteit van internetbronnen wordt traditioneel bepaald aan de hand van exogene signalen zoals de hyperlink structuur. Wij stellen een nieuwe benadering voor, die afhangt van endogene signalen, namelijk de correctheid van de feitelijke informatie die door de bron wordt aangeboden. Een bron met maar weinig onjuiste feiten wordt gezien als betrouwbaar. Deze feiten worden automatisch uit de bron geëxtraheerd door methodes die ook regelmatig gebruikt worden om kennisbases op te zetten. We stellen een manier voor om fouten uit het extractieproces te onderscheiden van feitelijke fouten op de internetbron zelf.

Knowledge-Based Trust (KBT)

We noemen de berekende betrouwbaarheidsscore de Knowledge-Based Trust (KBT). Met synthetische gegevens laten we zien dat onze methode in staat is om de betrouwbaarheid van bronnen met grote zekerheid vast te stellen. We passen dit dan toe op een database van 2,8 miljard van het internet gehaalde feiten, en schatten aan de hand daarvan de betrouwbaarheid van 119 miljoen pagina’s. Handmatige evaluatie van een deel hiervan bevestigt de effectiviteit van de methode. Conclusie Rapport: Ze hebben dus de effectiviteit van de methode bevestigd. Dat is interessant. En als dat nog niet genoeg is om je aan het denken te zetten: de openingsalinea van het rapport zet links min of meer opzij als waardevol signaal: “Kwaliteit van bronnen is van groot belang voor zoekmachines. Dit is traditioneel beoordeeld aan de hand van exogene signalen als hyperlinks en zoekgeschiedenis. Zulke signalen geven echter vooral aan hoe populair een webpagina is. Zo hebben roddelwebsites vaak hoge PageRank-scores, maar worden ze over het algemeen niet als betrouwbaar gezien. Daarentegen hebben sommige minder populaire websites juist erg accurate informatie.” Ben je nieuwsgierig wat er met “roddelwebsites” bedoeld wordt? De aangewezen sectie leidt lezers naar deze lijst van de top 15 meest populaire roddelsites:

  1. Yahoo!
  2. OMG!
  3. TMZ, E Online
  4. People
  5. USMagazine
  6. WonderWall
  7. Gawker
  8. ZimBio
  9. PerezHilton
  10. HollywoodLife
  11. RadarOnline
  12. PopSugar
  13. WetPaint
  14. MediaTakeOut
  15. FishWrapper

Later in het rapport wordt opgemerkt dat veertien van deze sites door hun populariteit een PageRank-waardering hebben die zich in de top 15% van alle op het web aanwezige websites bevinden. Hun KBT ligt echter zonder uitzondering in de laagste 50%. “Ze worden, met andere woorden, gezien als minder betrouwbaar dan de helft van alle sites”, zegt het rapport. Ook wordt gesteld dat forums vaak een lage KBT hebben, waarbij een voorbeeld wordt gegeven van inaccurate informatie op Yahoo Answers, dat vaak hoog geplaatst staat in de Google zoekresultaten. Het rapport merkt op dat KBT als signaal loodrecht staat op traditionelere signalen als PageRank. Het lijkt ook te duiden op het identificeren van content dat niet relevant is voor het hoofdonderwerp van een website.

Zoekresultaten Kunnen Potentieel Enorm Verbeteren Met Implementatie Google Knowledge Based Trust

Wat Google in het rapport voorstelt kan in theorie leiden tot enkele enorme verbeteringen in ranking resultaat. Er worden een aantal goede opmerkingen gemaakt, waarvan de belangrijkste is dat populariteit niet de beste indicator van relevantie hoeft te zijn. De vraag blijft echter hoe goed Google werkelijk in staat is om feiten van fictie en verouderde informatie te onderscheiden. We hebben de problemen hiermee al gezien met de Knowledge Graph. Als Google Knowledge Graph de ruggengraat wordt van de zoekalgoritmes dan kan dat potentieel voor fouten gaan zorgen. Google gebruikt echter zo veel signalen – waar dit er maar één van zou zijn – dat ik persoonlijk denk dat dit een beter idee is dan PageRank. Het is duidelijk dat links gemanipuleerd kunnen worden voor Google rankings, en dit signaal zou voor kwaadwillenden wel eens moeilijker te omzeilen kunnen zijn. Feiten zijn immers moeilijk op te kopen, hoewel je je af kunt vragen hoe de advertentie-industrie hiermee om zal gaan. Voorlopig is het in ieder geval allemaal nog theoretisch; je zou je in ieder geval meer zorgen moeten maken om het mobiel vriendelijk maken van je site. Dit is een signaal dat Google volgende maand in gebruik zal gaan nemen. Heb je een Android-app, dan moet je er zeker voor zorgen dat die geïndexeerd wordt: dit kan op korte termijn een verschil maken.

backlink profiel verbeteren

Backlink profiel verbeteren, voorkom Google Penalty

backlink profiel verbeterenHoe kun je je backlink profiel verbeteren voordat er een nieuwe Google update aankomt onder het motto “voorkomen is beter dan genezen”!

Google begon met de Penguin updates in april 2012. In mei en oktober van 2012 waren er 2 kleine updates, en nu wordt er op korte termijn de Google Penguin 2.0 update verwacht. Spammerige websites zullen nu nog harder worden aanpakken in een poging om nog betere zoekresultaten voor te schotelen aan de gebruikers van de Google zoekmachine. Om te voorkomen dat jouw website straks zakt in zoekresultaten geven we hieronder een aantal tips.

Zorg voor backlinks en content van kwaliteit

De nieuwe Penguin-update gaat webspam hard bestraffen. Sites met een backlink profiel van lage kwaliteit lopen grote risico’s. Een backlink is namelijk een soort referentie naar jouw site en die hoort relevant te zijn en van een betrouwbare bron. Je hebt kans dat Google jouw website in zo’n geval ook als webspam beoordeelt. In de eerste plaats moet je natuurlijk zorgen voor content van hoge kwaliteit, want kwaliteit is wat Google zijn gebruikers wil bieden. Google zal de kwaliteit van je content meten aan de hand van time on page, aantal shares en comments op je berichten. Zorg er daarnaast voor dat je geen duplicate content op je site hebt en dat je ver wegblijft je teksten volstoppen met zo veel mogelijk zoekwoorden. De kwaliteit op je eigen site heb je zelf in de hand. De kwaliteit van sites die naar jou linken niet. Wees daarom extra voorzichtig met linkbuilding.

Backlink Profiel Analyseren en Zo nodig Aanpassen

Wat moet je nu doen om je backlinkprofiel gezond te maken en te houden? Het eerste wat je te doen staat is dat je jouw backlinkprofiel moet analyseren met bijvoorbeeld Ahrefs.com, Link Explorer, SEO Spyglass, MajesticSEO of Raven Tools. Links van lage kwaliteit moet je proberen te verwijderen of aan te passen.

Backlinks van pagina´s met lage kwaliteit kun je herkennen aan:

  • Lage Domain en Page Authority (Kwaliteitsfactor ontwikkeld door SEOMoz)
  • Lage AC Rank (Kwaliteitsfactor ontwikkeld door Raven Tools)
  • Lage Citation Flow & Trust Score volgens Majestic SEO´s standaard
  • Sites met een hele hoge Alexa-rank (en dus weinig bezoekers).
  • Lage PageRank
  • Geen relevantie met jouw niche
  • Je algehele indruk van de kwaliteit van de site (design, content etc.) is beneden modaal
  • De website bevat “site wide links” (links die op elke pagina terug komen)of blogroll links (links aan de zijkant van de site welke vaak ook op elke pagina terugkomen)
  • Vermijd backlinks van websites die alleen voor SEO-redenen zijn opgezet, de sites moet content bevatten die interessant is voor bezoekers.
  • Probeer af te wisselen met je anchor teksten
  • Zorg dat je geen backlinks hebt van sites of pagina die gaan over gokken of erotiek
  • Vermijd backlinks van sites die nieuw zijn (tenzij ze nog gaan groeien)
  • Vermijd backlinks van sites op dezelfde server (deze sites hebben een IP-adres of C-Class dat gedeeltelijk overeenkomt)
  • Zorg dat het overgrote deel (meer dan 80%) van je backlinks bestaat uit backlinks vanuit het target gebied, dus met een IP-adres uit Nederland wanneer je in Google.nl wilt scoren en de taal op je site Nederlands is.
  • Zorg voor een nog beter gevarieerd link profiel door verschillende soorten backlinks te verkrijgen. U kunt dit goed nagaan door uw backlink profiel in csv-bestand te downloaden van Open Site Explorer en vervolgens in te laden in Link Detective. Het resultaat wat u dan ongeveer krijgt, kunt u hieronder zien.
Link type overzicht backlink profiel
Link type overzicht van een backlink profiel

Hoe backlinks van lage kwaliteit verwijderen?

Er zijn zoals hiervoor vermeld verschillende online tools beschikbaar waarmee je jouw backlinkprofiel kunt checken. Mijn tip is om in een spreadsheet alle slechte links te vermelden en ze 1 voor 1 af te gaan en de webmaster aan te spreken met verzoek tot aanpassing of verwijdering eventueel tegen betaling wanneer de link echt heel slecht is of het budget dit toelaat.

Er is natuurlijk nooit garantie dat alle slechte backlinks naar je site verwijderbaar of aanpasbaar zijn. Zorg er daarom in eerste instantie voor dat je nooit slechte links aanmaakt en als je je SEO uitbesteed dat je met een betrouwbaar SEO bedrijf in ze gaat met een bewezen portfolio en verifieerbare reviews. Ook kun je je SEO bedrijf vragen waar zij hun backlinks vandaan halen en hoe zij een goed link profiel neerzetten. Wanneer je link profiel er netjes uitziet en geen spammerige links bevat dan hoef je je geen zorgen te maken en kun je je wellicht een beetje verheugen op de Google Penguin 2.0 update tenzij je bij de onschuldige slachtoffers gaat vallen want die zijn er ook wanneer de bezem door de algoritmen worden gehaald.

Google Penguin Update 2.0

Google Penguin 2.0 Update, Wat Was De Impact?

Google Penguin Update 2.0Google Penguin 2.0 is een codenaam voor een Google algoritme update. Het is bedoeld om webspam aan te pakken. Google blijft continu bezig met het verbeteren van haar algoritmes. De update is gericht op het verbeteren van de zoekmachine resultaten.

De websites die Google’s richtlijnen voor webmasters overtreden door gebruik van black-hat SEO technieken, zoals keyword stuffing en cloaking zullen worden gedegradeerd in de Google rankings. Sites die deelnemen aan link regelingen, bewuste creatie van duplicate content, en anderen praktijken die de index van de Google zoekmachine vervuilen zullen ook worden bestraft.

Waar Zal Google Op Letten Bij De Penguin 2.0 Update?

Twee onderdelen waar naar gekeken wordt zijn keyword spamming en link spamming.

Keyword spamming is wanneer zoektermen te vaak voorkomen op pagina’s. En bij linkspamming is er sprake van het plaatsen van links op externe sites die bestaan uit weinig verschillende zoektermen als anchor text.

In het kort gezegd is het doel van de update, om webshops en websites die onvoldoende meerwaarde bieden uit de topresultaten te houden.

Nu je weet wat Google Penguin 2.0 betekend zal de bedoeling van de update ook duidelijker zijn.

Wanneer moet je je zorgen maken?

  • Als de informatie die je levert kwalitatief niet goed is.
  • Wanneer je weinig tot geen terugkerende bezoekers krijgt.
  • Je weinig gedeeld wordt via social media.
  • Wanneer je bounce rate hog is en/of de time on site laag is en mensen dus kort op je site verblijven en de terug button gebruiken.

Zorg ervoor dat je een natuurlijk en relevant linkprofiel hebt en je link gespreid aanmaakt.

Wanneer je je aan de regels houdt en je bezoekers van kwalitatieve content voorziet dat goed gedeeld wordt en waar op gereageerd wordt hoef je niet veel te doen.

Er zijn een aantal verschillende parameters die kunnen identificeren waar spam uit voort kan komen, en banden opgebouwd kunnen worden.

Slechte links  zijn te herkennen aan:

  • Links van sites die uitsluitend gebouwd zijn voor het doel van SEO (over-optimalisatie).
  • Gebruik van overdreven-geoptimaliseerde anchor tekst in de backlinks.
  • Links die komen van een volwassene of een andere “slechte buurt” website zoals link farms en gok sites.
  • Links die niet relevant zijn voor uw eigen website.

Als je dit soort links in het verleden hebt gebouwd, dan is het nu tijd om ze te laten verwijderen of aanpassen vóór de lancering van Penguin 2.0.

Wat in tegenstelling tot de vorige penguin update aandacht krijgt is veiligheid.

Via webmaster tools krijgen sites met beveiligingslekken hulpmiddelen aangeboden om de beveiliging te verbeteren en aan te pakken.

Welke Sites Zullen Nu Lager Worden Gewaardeerd?

Sites die gebruik maken van advertorials, betaalde link in blogrolls en link spamming blijven voor Google een gevoelig punt aangezien dit wordt gezien als het proberen te beinvloeden van de zoekresultaten. Dit zal de kwaliteit van de zoekmachine verminderen wanneer slechte resultaten boven goede sites in de rankings komen. Google zal dit zeker gaan aanpakken en trachten de zoekresultaten te verbeteren.

Google heeft nieuwe methoden om betaalde links en advertorials te kwalificeren. De manier waarop ze dit gaan doen is nog niet helemaal duidelijk maar Google heeft veel nieuwe data tot haar beschikking gekregen na de invoering van de Google disavow link tool waarmee ze link spam er beter uit zullen kunnen filteren.

Hoe hard link spammers aangepakt gaan worden, en hoeveel onschuldige slachtoffers er dit keer gaan vallen is nog onduidelijk. De tijd zal het moeten uitwijzen.

meer website bezoekers

20 Top Tips Voor Veel Meer Bezoekers Op Je Website

meer website bezoekersEindelijk is het zover, je website af en hij staat online. Je hebt waarschijnlijk veel tijd en geld gestoken in een mooie en professionele website. Nu is het zaak om meer bezoekers op je website te krijgen anders zijn al je inspanningen voor niks geweest. Een website zonder bezoekers is natuurlijk niet interessant omdat het geen geld op kan leveren. Het is wel de bedoeling dat u de juiste bezoekers aantrekt want niet alle website bezoekers zijn even waardevol. U wilt er natuurlijk voor zorgen dat potentiele klanten uw website gaan bezoeken. Deze bezoekers kunt u namelijk omzetten in betalende klanten. Met de onderstaande top 20 tips proberen we u op weg te helpen en ideeën aan te leveren over de verschillende mogelijkheden die er zijn om meer bezoekers op je website te krijgen.

Top Tip 1:
Allereerst is het belangrijk dat mensen je website kunnen vinden. De meeste mensen zoeken op een bepaald onderwerp via een zoekmachine zoals Google en Yahoo.
De eerste stap is er voor zorgen dat mensen je vinden. Via de site http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html kun je je website toevoegen aan het bestand van Google. Je site wordt tevens aan de index toegeovegd wanneer je je site aanmeld bij Google Analytics of Google Webmaster Tools. Als je nog slimmer bent dan meld je je site aan bij een directory zoals Gratis Linkbuilding. Google zal de nieuwe link snel vinden want deze wordt op de homepage geplaatst en daarna zal Google je site dus vinden en gaan spideren en indexeren. Zo heb je dus gelijk een backlink erbij en dit zorgt er meteen voor dat je hoger in Google komt.

Top Tip 2:
Zorg dat je website over kwalitatief goede content beschikt. Op deze manier heb je meer pagina´s die je kunt optimaliseren voor bepaalde keywords. Tevens is het zo dat wanneer je zoekwoorden op je site plaatst dat die geindexeerd worden in Google en je dus kans hebt om hierop te gaan scoren in de zoekmachines. Plaats regelmatig iets nieuws op je website, zo blijven je bezoekers nieuwsgierig en zal Google je belonen wanneer Google ziet dat je je site regelmatig onderhoud en van nieuwe content voorziet.

Top Tip 3:
Zorg voor verschillende backlinks naar je website en maak deze geleidelijk aan om zo een natuurlijk link profiel te creeren. Zo kom je hoger in Google en komen mensen sneller in aanraking met jouw website.

Top Tip 4:
Plaats directe links naar de sociale media op je website, zoals Twitter, Facebook en Google+. Zo kunnen bezoekers alles in één klik delen, of berichten tweeten en dit is een goede vorm van reclame. Voeg tevens bij de link naar je Google+ pagina de rel=”me” tag toe zodat Google weet wie je bent en wanneer je teruglinkt vanuit je Google+ pagina zal je gelijk je Google Authorship bevestigen. Het voordeel van het bevestigen van je Google Authorship is dat er een profielplaatje van je Google+ pagina bij je zoekresultaten verschijnt.

Top Tip 5:
Wees actief op je sociale media, zorg dat je regelmatig nieuwe berichten plaatst zodat je niet vergeten wordt en men eerder de interactie met je zullen aangaan.

Top Tip 6:
Vind een goede balans in het delen van berichten. Als je teveel berichten plaatst kunnen je volgers zich hieraan gaan irriteren, dit wil je voorkomen. Deel alleen relevante en waardevolle informatie. Zo behoudt je je vrienden en zullen ze je berichten eerder lezen en delen.

Top Tip 7:
Maak een interessante blog voor op je website. In dit blog kun je de mensen bijvoorbeeld een kijkje geven hoe de dingen er in het bedrijf aan toe gaan. Plaats hier bijvoorbeeld hoe een eventueel product gemaakt wordt, over nieuwe activiteiten die er aan komen, of gewoon interessante weetjes.

Top Tip 8:
Zorg dat je niet te veel reclame op je website hebt staan. Natuurlijk kun je mensen op je website laten adverteren, maar als er teveel advertenties op je website staan, is het ten eerste moeilijk om door de bomen het bos te zien, en ten tweede wordt het dan snel gezien als spam. Ook zal je op deze manier niet hoog in de rankings van de zoekmachines terecht komen.

Top Tip 9:
Maak een overzichtelijke website, zodat bezoekers makkelijk kunnen zien wat ze waar kunnen vinden. Als je teveel content op je bezoekers in 1 keer afvuurt is het moeilijk voor ze om te zien waar ze heen moeten gaan. Leid je bezoekers de goede kant op, zo creer je een goede sales funnel en zal je meer verkopen.

Top Tip 10:
Organiseer een wedstrijd via sociale media kanalen. Als je bijvoorbeeld op je Facebook pagina een like, deel en win actie organiseert zorgt dit voor veel exposure in korte tijd.

Top Tip 11:
Laat de bezoekers actief meepraten of denken op de website. Als je ergens op je website een plekje maakt waar bezoekers een bericht achter kunnen laten of kunnen stemmen in een poll, maak je het een actief medium. Ook geeft dit de bezoekers een gevoel dat hun mening er wel degelijk toe doet, en voelen ze zich betrokken bij de website.

Top Tip 12:
Plaats een korte enquête op je website. Je kunt ervoor zorgen dat deze enquête automatisch naar voren komt bij het openen van je website. Zo kun je zien wat de mening van de bezoeker is, en daar heb je veel aan. Let wel op dat je niet teveel vragen stelt, dan wordt het vervelend en zullen niet veel mensen de enquête in willen vullen.

Top Tip 13:
De spelling en grammatica van je website moeten goed zijn. Als je website vol spelling en grammatica fouten staat, krijgt deze een lage ranking. Ook moeten bezoekers zich willen identificeren met jouw website, en niemand wil zich identificeren met een pagina vol spellingsfouten.

Top Tip 14:
Verbeter je ranking door sleutelwoorden op je website te plaatsen. Als er sleutelwoorden zijn die vaak gebruikt worden op je website, zal je hoger in de google ranking komen. Zorg er wel voor dat de sleutelwoorden gepast op de website staan, niet dat er af en toe in het midden van een zin een sleutelwoord staat die hier eigenlijk helemaal niet past. Oftwel de zinnen moten goed lopen en zorgen voor meer verkopen. Zorg er dus voor dat je klanten goede teksten voorgeschoteld krijgen.

Top Tip 15:
Ruil links met verschillende, lieft gerelateerde websites. Maak afspraken dat als zij jouw link op hun website plaatsen jij hun link plaatst. Dit is een hele goede en makkelijke manier om mensen naar jouw website te leiden. Let wel op, op welke website jouw link verschijnt, en bedenk of je jouw website met deze website wilt identificeren. Ga nooit linken met een gok- of porno site want dit zijn buurten waar je vandaan wilt blijven aangezien Google dit niet waardeerd.

Top Tip 16:
Zorg ervoor dat het laden van de website en de content niet te lang duurt. Niemand vind het leuk om lang te wachten en daarom is het belangrijk dat je website goed en snel laad. Dit doe je bijvoorbeeld door onnodige plaatjes en effecten achterwege te laten en je plaatjes te comprimeren en filmpjes vanaf bijvoorbeeld Youtube te laden in plaats vanaf je eigen server.

Top Tip 17:
Er zijn een aantal websites die gebruik maken van het horizontale scrollen. Dit kun je beter niet doen, voor veel mensen is dit ongemakkelijk omdat ze nou eenmaal gewend zijn aan het verticale scrollen. Daarnaast is het niet handig wanneer je geen goed overzicht hebt van je site bij het openen van je homepage. Alle belangrijke elementen moeten direct zichtbaar zijn en tevens op schermen met andere formaten zoals mobiele apparaten. Het verbeteren van visuele en functionele aspecten van je site zal ervoor zorgen dat men eerder terug komt op je site en zal er dus uiteindelijk ook voor zorgen dat je meer bezoekers op je site krijgt.

Top Tip 18:
De achtergrond van je website is belangrijk, omdat het de sfeer overbrengt. Het is niet handig om een drukke achtergrond te hebben omdat dit teveel afleid van wat je echt wilt laten zien. Zorg er wel voor dat het geen zware afbeelding is dan dan zal je site niet snel meer laden. Beter is het om speciale achtergrondafbeeldingen te gebruiken die een patroon vormen wanneer je ze naast elkaar en onder elkaar zet. Je kunt namelijk dan het plaatje zowel horizontaal als verticaal laten herhalen en dan wordt het hele scherm gevuld terwijl er maar een heel klein bestand hoeft te worden geladen en de laadtijd van je site nauwelijks wordt aangetast.

Top Tip 19:
Zoek contacten met websites van mensen of bedrijven die iets met jouw website te maken hebben. Het is ten eerste interessant voor jezelf om deze te volgen, maar ook is het goed voor bezoekers om te zien dat jij helemaal in deze branche zit. Vraag tevens of het mogelijk is om een gast artikel aan te leveren. Op die manier kun je je als expert profileren en snel meer bezoekers op je website krijgen.

Top Tip 20:
Om je website te verbeteren heb je vooral veel geduld nodig. Het lijkt een makkelijke klus maar het vergt veel werk. Al je acties moeten eerst opgang komen en dan pas zal je resultaten zien. Geef dus niet te snel op als het even niet lukt.

Conclusie:

Als je deze 20 tips toepast, zal je zien dat het aantal bezoekers van je website snel kan stijgen.

 meer website bezoekers

google search

Effectieve Google Search Queries Voor Linkbuilding

google searchGoogle Search Queries kunnen je helpen om niche gerelateerde sites te vinden om vanuit te linken naar je website. Je hoeft alleen maar 1 van onderstaande code te kopieren en in de Google zoekveld te plaatsen en “Add keyword here” te vervangen met jouw belangrijkste keyword waarvoor je hoger in Google wilt komen. Let op: onderstaande codes zijn vooral geschikt om Engelstalige blogs te vinden. Je kunt de codes aanpassen naar veelgebruikte Nederlandse termen om Nederlandse link opties te vinden.

Wanneer je geen gerelateerde sites kunt vinden dan zul je je keyword phrase moeten verkleinen van bijvoorbeeld: “goedkope timmerman Breda” naar “timmerman”.

Het vinden van WordPress blogs om blog comments op te plaatsen

site:.com inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.org inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.gov inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.edu inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”
Het vinden van Expression Engine Blogs

site:.edu “powered by expressionengine” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.gov “powered by expressionengine” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.com “powered by expressionengine” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.org “powered by expressionengine” “ADD YOUR KEYWORD”

Het vinden van Blog Engine blogs

site:.edu “Powered by BlogEngine.NET” inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.gov “Powered by BlogEngine.NET” inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.com “Powered by BlogEngine.NET” inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

site:.org “Powered by BlogEngine.NET” inurl:blog “post a comment” -”comments closed” -”you must be logged in” “ADD YOUR KEYWORD”

BlogEngine en ExpressionEngine zijn blogging platformen die populair zijn bij overheden en scholen/universiteiten en zijn dus bronnen waar je hoge Pagernak authority links vandaan kunt halen.

Vinden van Directory Sites

intitle:add+url “your key word”

intitle:submit+site “your key word”

intitle:submit+url “your key word”

intitle:add+your+site “your key word”

intitle:add+site “your key word”

intitle:directory “your key word”

intitle:sites “your key word”

intitle:list “your key word”

Lage PR directory links zijn niet zo heel veel waard omdat deze links zijn gedevalueerd door Google en omdat ze vaak alleen naar je homepage linken maar je hebt ze wel nodig om link variatie op te bouwen

Het vinden van gerelateerde forum posts:

“Powered by SMF” your keyword

Phbb your keyword

“powered by IPB” your keyword

MyBB your keyword

“powered by PunBB” your keyword

“Powered by Phbb” your keyword

“Powered by vBulletin” your keyword

Linkbuilding met Squidoo Lenses

site:squidoo.com “new links plexo” “add to this list”

site:squidoo.com “your keyword” “add to this list”

Veel mensen realiseren het niet maar Squidoo lenses hebben vaak een hoge PR en zijn vaak DoFollow waardor ze veel link waarde kunnen doorspelen. Nadeel is dat ze meestal in het Engels zijn.

Vind Gerelateerde Blog Comment Opties Met De Gratis Drop My Link Tool

In plaatst van kopieren en plakken van bovenstaande search strings kun je ook gebruik maken van de online gratis tool “Drop My Link“.
Hiermee kun je eenvoudig gerelateerde blog comment opties vinden. Helaas zit er geen .nl zoek optie bij en heb je minder controle over de search string dan wanneer je je eigen search string maakt maar het is wel en handige tool die snel werkt.

Om Nederlandse link opties te vinden kan ik aanbevelen om de search queries aan te passen aan Nederlandse standaarden. Toch gebruiken veel Nederlandse blogs ook een Engelstalige installatie waardoor de bovenstaande search queries nog steeds kunnen helpen bij het vinden van Nederlandse link opties. Veel succes en mochten jullie er niet uitkomen of deze werkzaamheden willen uitbesteden dan weten jullie ons te vinden.

Seo Rank Tracking Trends – Accuraat Google Rankings Checken

Bij Simple Seo maken we gebruik vande Rank Tracker tool van Link Assistant. Deze tool stelt ons in staat om accuraat de rankings bij te houden. Daarnaast hebben wij onze rapporten op maat gemaakt zodat u in 1 overzicht de keywords met de hoogste rankings bovenaan ziet of juist de keywords met het hoogste zoekvolume. Op die manier proberen wij u als klant een overzicht te geven waarmee u snel kunt zien wat het resultaat is dat wij voor u behalen. Hieronder ziet u enkele trends omtrend zoekmachine rank tracking en hoe Rank Tracker hierop voorbereid is.

Seo Rank Tracking Trends 2013
Seo Rank Tracking Trends 2013